zondag 12 augustus 2012

Huisdieren: Cuella en Amplio

Na de koppelactie kwam ik er toch achter dat wat kennis van een expert wel handig is. Tevens wou ik ook keuze en dat konden de opvangs in de omgeving niet leveren. Dus ik ben via marktplaats op een opvang in Steenwijkerwold uitgekomen en daar zijn we woensdag avond naartoe gereden.

Naar aanleiding van mijn verhaal had ze al een partner op het oog. Het was een vlaamse reus van 3 jaar oud die al een paar maanden naar een goed plekje op zoek was. De vlaam was wel wat groter dan ik gedacht had, maar ik wou het wel proberen. Cuella en de vlaam leken het goed te vinden, gaven elkaar af en toe een neusje maar gingen niet achter elkaar aan rennen of gillen/ruzie maken. Hij hield ook best van knuffelen en ik het feit dat het zo goed ging was voor mij de reden dat ik omging. Dus samen in een groot binnenbok in de achterbak gezet zodat ze samen de 'stress' van de reis zouden meemaken (en het koppelproces beter zou maken)
Bij het tankstation nog even goed gekeken en Cuella zat lekker dicht bij de vlaam, dus dat was een goed teken.

Ook thuis ging het de volgende dag erg goed, je ziet ze elke keer samen in een bepaalde hoek van de tuin zitten knabbelen en als je bijvoorbeeld de ene op tafel gekamd hebt en weer terug zet in de tuin, kunnen ze echt op elkaar af rennen en een neusje geven om te vragen of het nog goed gaat :)
Aangezien Cuella een spaanse naam is, wou ik voor de vlaam ook een spaanse naam en zelf vond ik het woord voor groot wel mooi. Helaas is Grande niet echt een mooie naam, maar met een alternatieve vertaling kwam ik op Amplio, wat ik wel leuk vind.

Hieronder een paar plaatjes als bewijs :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten