dinsdag 3 juli 2012

Kermis Best

Maandag kon ik laatste moment toch nog iemand vinden die mee wou naar de kermis in Best. Omdat parkeren een vrij lange strook is, hadden we bij de mac afgesproken; alleen kreeg ik vlak ervoor een berichtje dat hij een klapband had; bij het maken van een u-turn de stoeprand geraakt en toen hoorde hij een knal.
Gelukkig was ik in de buurt en hij stond al op het punt om de anwb te bellen, maar dat vond ik een beetje onzinnig. Dus ff meegekeken en niet lang voordat ik door had waar de krik moest en hem kunnen uitleggen dat je eerst de schroeven moet los draaien, voordat je gaat krikken (anders kan je geen kracht zetten). Dus hij probeert ze los te krijgen, eerst met de hand, daarna gaat hij op de sleutel staan, maar hij kreeg ze niet los. Dus ik ff een ferme tik met mijn voet gegeven en ja hoor, ze kwamen zonder problemen los :p Vervolgens de krik in elkaar zetten; ook daar weer geen enkel technisch inzicht vanuit zijn kant, maar al snel had ik door hoe die in elkaar moest en zo stond de auto al snel in de lucht met een band minder, reserve band was er ook al snel opgezet en meteen het principe van kruislings vastschroeven kunnen uitleggen.
Maar wel lache, want op de kermis kon ik bij de kop-van-jut wel meteen zeggen dat we die konden overslaan; ik had al bewezen dat ik sterker was :p

Ook nu weer weinig attracties in geweest; het reuzenrad van 55 meter en de crazy coaster (soort van achtbaan). Nog wel lekker wat gedronken op een terras onder het genot van wat herrie wat slagwerk muziek moest zijn. (en niet 1 band, maar wel ik denk wel een stuk of 5-10 groepen over de gehele kermis).


PS. dit bleek ook mijn 100ste bericht te zijn! Op naar de volgende 100 :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten