dinsdag 3 juli 2012

Apenheul

Ik merk dat ik het weer wat drukker heb, want de blogjes komen met horten en stoten ;)

22 juni alweer ben ik samen met mijn zus voor het eerst naar de apenheul geweest. We hadden via vakantieveilingen de kaarten geregeld en zo vetrokken we vroeg naar het noorden van het land. De binnenkomst is door een mooi park en na je tas over te zetten in een aap veilig tas kwam je meteen tussen de apen terecht. Ze hadden ondertussen geleerd dat ze de meeste kans hebben bij kinderwagens, dus elke kinderwagen werd meteen 'aangevallen' door 2 of 3 doodskopaapjes. En logisch ook, want meestal hadden ze ook vrijsnel iets te pakken.

Na de voerdemonstratie door gewandeld en bij de maki's gewacht op de volgende uitleg. Het begon net te regenen, dus alle mensen gingen onder een soort van houten huisjes staan, maar de apen gingen ook daar schuilen, waardoor ze opeens erg dichtbij waren (met het probleem dat ze boven je hoofd gingen op balken gingen zitten en soms wat lieten vallen :p)
 

De voederpresentatie was erg leuk, de maki op de voorgrond was goed aan het opletten. De maki bij haar been ging na zijn bedelactie heel lieg zitten met zijn armen wijd open en een blik van ik doe niks, en ik heb niks :)

Daarna bij de mensapen geweest, deze waren erg bang voor een schildpad :o erg raar om dat te zien. Maar uiteindelijk had er toch 1 het lef om het stukje wortel voor de neus van de schildpad weg te nemen.
Ondertussen was het lunchtijd en bij de eetgelegenheid was een kinderboerderij. Dus natuurlijk even naar binnen en wat bleek, de geiten waren daar de grootste knuffelberen dus daar hebben we een tijdje (bijna) mee op schoot gezeten :)

Het park was verder erg leuk ingericht, verderop was een stuk waar je omhoog kon klimmen en ook daar liepen de apen weer vrij rond:
Deze aap (met een enorme snor) kreeg een zakje suiker te pakken van een stel jongeren en toen de verzorgster hem snel weer afpakte kreeg ze een dodelijke blik toegeworpen van de aap en niet een paar tellen, maar wel een paar minuten. Toen hij uiteindelijk realiseerde dat ze hem dat zakje niet terug zou geven, ging hij er maar vandoor.

Volgende stop waren de dwergapen, ook nu begon het weer te regen en ook nu weer ging mens en aap op dezelfde plek schuilen. De dwergaapjes waren niet blij met de regen en voor hun koud weer, dus ze probeerde een warm plekje te vinden. Hun binnenhok was gesloten, dus ja dan maar bij de mensen:

Eerst op de schouder van mijn zus en toen hij probeerde via haar nek onder haar blouse te kruipen, liet ik hem een alternatief zien; namelijk haar muts. Hij had het goed, mijn zus had er geen probleem mee, maar de verzorger vond het toch niet zo'n goed idee... Vanuit daar zijn we terug gelopen naar de doodkopsaapjes want ik wou die nu ook wel wat dichterbij zien en dat is gelukt ook:


















Al met al een leuke dag welke zeker voor herhaling vatbaar is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten