woensdag 13 juni 2012

Macarons

Zo, nu ben ik weer bijna klaar met alles bijwerken :)

De gardes van mijn oude mixer waren blijkbaar niet vaatwasserbestendig en er moest dus een nieuwe mixer komen (was een apparaat van 10 euro, dus nieuwe gardes zijn er helaas niet te bestellen).
Aangezien ik ook regelmatig beslagen hebben die wat langer moeten mixen wou ik eigenlijk een combi van een kom en mixer, maar ik wou de mixer ook los kunnen gebruiken. Na wat onderzoek kwam ik op een mooie machine uit, die nu staat te pronken op mijn keukenblad:
Maarja, die moet je natuurlijk uittesten en ik had nog een pak staan voor Macarons. Ik wist toen ik het pak kocht eigenlijk niet wat die dingen waren en ja, hoe beter uit te vinden dan door ze te maken. Het bleek 2 kleine eiwitschuimpjes te zijn met een botercreme ertussen:
Deze heb ik dus afgelopen zondag gemaakt en maandag op kantoor kunnen uitdelen. Ze waren goed gelukt, maar de poeder voor het schuim bevatte niet alleen cacao, maar ook een soort van amandelmeel. Toen ik het schuim proefde dacht ik in eerste instantie dat er kokos doorzat qua structuur en dat vond ik zelf minder. Maar de smaak was goed en het zakje was maandag avond helemaal leeg op mijn werk :)
Volgende keer zonder pakje; gewoon wat eiwitschuimkloppen en op smaak maken met cacao of vruchtensap/puree.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten