zaterdag 5 mei 2012

Recept: DRG taart

Morgen heb ik een evenement van mijn robot-club Dutch Robot Games. Ik had al een tijdje geleden spullen gekocht om een DRG taart te maken, maar nu pas een evenement waar ik de dag ervoor tijd had. Dus vanmorgen de taart gebakken, 's middags mijn ouders geholpen met het leegruimen van een appartement en 's avonds door gegaan met de taart.
Eerst het logo op het goede formaat geprint:
Het is een chocoladetaart,gevuld met een laag chocolade/room vulling, waarmee ik de buitenkant van de taart ook dun mee heb ingesmeerd. Vervolgens zwart fondant uitgerold en daarmee de taart bekleed (het laagje room diende dus als plaklaag). Daarna geel fondant uitgerold en het logo in stukken geknipt. Elk stukje vervolgens uit het gele fondant snijden en dan na een dik uur de eerste stukjes op de taart geplakt met abrikozenjam opgelost in wat water.
 

Als laatste nog de taart bestrijken met wat opgeloste abrikozenjam om hem mooi te laten glanzen en dan ongeveer 3 uur later is hij gereed:

Helaas was mijn plaklaag iets te sterk, dus iets corrigeren was moeilijk, tot bijna niet mogelijk. Desondanks is hij toch nog redelijk goed gelukt :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten