dinsdag 31 januari 2012

"Nuttenloze" weetjes: Site vindbaar maken

Ik ben de afgelopen tijd veel bezig geweest met websites via Joomla*. Mijn zus en collega op weg helpen met vragen en voor mijzelf en Zumba instructrice helemaal opgezet.

Mijn eigen site is wel te vinden via google (en hoeft voor mij ook niet zo gevonden te worden), maar die van de zumba is nog niet vindbaar. Dus dan haal je je grote vriend Google erbij en dan is een tip om de link te vermelden op een blog.
Het idee is dat google blog-sites regelmatig scant op nieuwe content. Als er dan in een blog een link staat, zal hij deze link ook meteen gaan scannen en meenemen in zijn resultaten.

Dus ja, nu maar ff reclame maken voor de site van Cynthia's Zumba: www.CKzumba.nl
En mocht je nu iemand in de buurt van Eindhoven / Genderbeemd kennen die graag lekker beweegt op goede muziek, dan mag je zeker ff deze site doorgeven ;)

Voor de mensen die verder geinteresseerd zijn, mijn site is: www.efwah.nl. Op de startpagina staan links naar 2 andere pagina's van mij
a) Over mijn 1ste robot team: MIETERS
b) Over onze huisdieren (nog volop in aanbouw).
Tevens staat er nog een site verstopt; mijn homepage (soort van favorieten :p)

*Joomla is een Content Management System (CMS), normaal ontwikkel je een site lokaal en zet je deze vervolgens via bv FTP op een server. Dit betekent dat je of altijd je bestanden lokaal moet hebben op ze te kunnen aanpassen, tevens heb je programmeer kennis nodig om de site te maken. Met een CMS heb je als voordeel dat je in een word achtige manier, vanaf elke locatie met internet je site kan aanpassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten