zondag 27 november 2011

Uitje: Thanksgiving dinner

Na regelmatig uitgenodigd zijn geweest was het dit jaar zo dat ik erbij kon zijn; het Thanksgiving dinner. Een groep bestaande uit familie, (roboteers-) vrienden en daardoor ook vreemden verzamelden zich aan een grote tafel in Belgie en genoten daar van een zelfgemaakte maaltijd.

Ik was er rond 17.00 uur en de tafel was al aardig gevuld en stond vol met lekkere hapjes. Rond 19.30 was de kalkoen gereed en deze werd zoals het hoort aan tafel gesneden en samen met wat aardappeltjes, boontjes met spek, champignons, tomaten en komkommer en verschillende sauzen.
Als dit dan nog niet maagvullend was volgende er nog 4 toetjes; 2 soorten taart, chocomouse en ijs met vruchten en een likeur sabayon. Nu was ik al behoorlijk vol en heb dus het laatste toetje overgeslagen (en achteraf maar goed ook)
Ondertussen was het al tegen elf uur en de wiskey proeverij begon dus ben ik toen ook vertrokken. Ik was nog geen 5 minuten onderweg toen ik allemaal zwaailichten zag en een parkeerplaats op werd gestuurt. Voor het eerst in mijn leven een alchohol controle meegemaakt. Normaal drink ik geen alcohol maar aangezien de kok nogal graag met alcohol werkte, was het nogal spannend. Maar gelukkig gaf het apparaat een S aan en kreeg ik een geurkaars als 'beloning' en kon ik weer verder naar huis.
Ik was net de grens over en wou naar de A58 naar huis inrijden toen deze afgesloten bleek te zijn en zo mocht ik tegen middernacht nog lekker eens stukje omrijden

Maar uiteindelijk nog goed thuisgekomen van een gezellige avond en toen mijn opluchtig kwam Oeska mij vrolijk miauwend verwelkomen (De nacht en dag zelf was ze behoorlijk slecht geweest en had niks gegeten, vandaar mijn opluchting.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten