woensdag 27 juli 2011

Uitje: 2 nachtjes Alkmaar en Biesbosch

Aangezien er nog veel aan het huis gedaan moet worden en dat dat natuurlijk ook allemaal geld kost, bestaat mijn vakantie uit 2 uitjes.

Vorige week (19-21 juli) ben ik samen met mijn moeder naar Alkmaar geweest. De weersvoorspelling was vreselijk, maar uiteindelijk heerlijk weer gehad. Op de heenweg hebben we in Utrecht een stop gemaakt in de botanische tuinen met een vlinderkas. Vooral de rotstuin vond ik erg mooi, maar het was ook gewoon heerlijk wandelen in een mooie omgeving:


In alkmaar aangekomen hebben we het hotel opgezocht en ons gesetteld in de heerlijke ruime kamers (mede omdat het ook een zorghotel was). 's Avonds nog een zalig 3 gangen menu in de stad gegeten en verder lekker rustig aan gedaan.

Woensdag hebben we eerst een stadswandeling gemaakt door Alkmaar, helaas de camera vergeten, waardoor ik geen foto's heb van de strak blauwe lucht.
Na de wandeling hebben we de High Tea voucher van vakantieveilingen verzilverd en gezellig thee met sandwiches en gebak gegeten. 's avonds nog bij vrienden op bezoek geweest en een prive voorstelling gekregen van het bouwproject van Dutch Robot Games. (Nog ff geheim, als het project wordt vrijgegeven zal ik wat foto's posten)

Donderdag ging we al weer naar huis, maar natuurlijk ook hier weer eerst nog een paar tussenstops gemaakt. Als eerste hebben we een rondvaart gemaakt in Alkmaar, helaas hadden ze niet gemeld dat hier redelijk wat gymnastiek bij kwam kijken:

Verder natuurlijk genoten van de mooie gebouwen en ook nog onze naam tegen gekomen:


Vanuit Alkmaar nog ff naar het strand (Egmond aan zee) geweest en daar een strandwandeling gemaakt (heerlijk met je blote voetjes door de branding!) Vanuit de zee naar de housewarming van mijn Oom en Tante in Schiedam.

De zaterdag daarna zijn mijn zus en ik ook weer via vakantieveilingen naar de Biesbosch gegaan. Het was een sunset arrangement, wat bestond uit een 2,5 uur durende rondvaart om 18.00 uur en daarna een barbecue. We zijn 's middags eerst nog naar het Biesbosch museum gegaan welke een duidelijk beeld gaf van de geschiedenis van de Biesbosch en welke dieren er leven. De rondvaart was is een kleiner bootje dan we hadden verwacht en net toen wij het water op ging begon het als een gek te regenen! Ondanks het natte begin was het de tocht verder droog verlopen en hebben we wel 3 bevers gezien! De gids leefde zijn hele leven al in de Biesbosch en kon hierdoor er leuk over vertellen.


Daarna natuurlijk de barbecue, welke zeer uitgebreid was en het vlees was zalig bereid! Zeker een aanrader als je wilt barbecueën ipv barbeknoeien ;)

1 opmerking:

  1. Leuk blog met interessante informatie. Waar ik graag nog meer over wil lezen!

    BeantwoordenVerwijderen