zondag 31 juli 2011

"nutteloze" weetjes: vakantie verbouwingen

Dit is de laatste avond van mijn 2 weken vakantie. Naast de uitjes (zie mijn vorige post) heb ik een paar projecten in mijn huis aangepakt.





Boven in de gang had ik een tafel staan (die ik in een grijs verleden gemaakt had) en deze heb ik aangepast zodat links en rechts dingen als kleerhangers ophangen kunnen worden. Tevens vanuit het stopcontact in de inloopkast een kabel getrokken naar de gang, zodat ik daar ook stroom heb. En zo heb ik een mooi hoekje waar ik de was kan ophangen, strijken en vouwen.







Daarna heb ik de kast onder de trap aangepakt. Hier zat nog geen vloer in en was eigenlijk een groot rommelhok. Dus eerst begonnen met een opruimactie en vervolgens de planken gemonteerd. Daarna met kliklaminaat de vloer erin gelegd. De laatste stap was het 'kast-licht" monteren; dit hoort normaal in de kasten van Ikea (licht gaat aan als je de kast open doet) en deze heb ik mbv een lat gemonteerd in de kast. Werkt perfect!



Het laatste project (waarvoor het halve huis op zijn kop moest) was de vensterbank. Eerst het kliklaminaat afschermen, vervolgens U's zagen in de vensterbank, die op de verwarming lag, ivm de verwarmingsbuizen en later nog een reepje eraf omdat deze nog net te lang was. Vensterbank op de grond leggen, zodat de beugels vast geschroefd kunnen worden, isolatiefolie op de achterwand en aan de onderkant van de vensterbank plaatsen. Vensterbank op de beugels leggen en alles vastschroeven. Vervolgens van cando de radiatorbekleding monteren en plaatsen, wat nog wat problemen gaf omdat ik te weinig ruimte had om dit op de originele manier te doen. Als laatste stap het huis weer terug in orde te maken en alle kabels netjes wegwerken.


Al met al een productieve vakantie, maar helaas ook nog een paar grote projecten waar ik niet aan toe ben gekomen zoals de plinten en schilderen van de kozijnen boven (binnen). Ach, anders heb ik in de weekenden niks te doen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten