woensdag 23 januari 2013

EHBO Cursus

Een aantal jaren geleden heb ik in mijn avonduren een EHBO cursus gedaan. Deze was 2 jaar geldig en werd verlengd als je gedurende die periode regelmatig herhalingslessen gevolgd had. Aangezien ik 's avonds erg moe ben, is elke maand naar een herhalingsles gaan niet echt prettig en ik begon  het al regelmatig uit te stellen en uiteindelijk af te stellen. Gevolg, diploma was niet verlengd.
Toen ik dit jaar mijn zorgverzekering afsloot en ervoor dus aan het vergelijk was geweest, had ik gezien dat ik een EHBO cursus gewoon vergoed kreeg. Dat is een mooie reden om de cursus weer op te pakken, vooral omdat ik met een collega gesproken had welke een locatie wist waar je als particulier een dagcursus kan volgen. Na een jaar moet je die dan in een ochtend herhalen en dan heb je weer een jaar je diploma; ideaal dus.

19 oktober heb ik een daarom opnieuw mijn EHBO cursus gehaald, wel grappig hoeveel je nog weet!
Nog goede app ontdekt. De app heet HELP! en daarmee kan je 112 bellen en tegelijk EHBO'ers in de buurt waarschuwen. Erg handig als hij vaak geinstalleerd is, dus nu zoveel mogelijk vertellen over het bestaan van deze app :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten