vrijdag 11 november 2011

Recept: Taart

Vanavond Zumba en daar ga ik ook trakteren.
Ik had bij de Makro een zak mix voor chocolade beschuit deeg gekocht en deze heb ik vandaag gebruikt om een chocolade mouse taart te maken. Vervolgens de taart in twee delen gedeeld en 1 helft met chocolade glazuur bekleed en de andere helft met marsepein. Nu kijken hoe onze Zumba lerares (en kok in opleiding) ze gaat vinden :p


Voor de taart heb ik het recept op de verpakking gevolgd. Voor de mouse heb ik een pure chocolade reep van 75 gram gesmolten met een scheutje slagroom (potje 200 ml) De rest van de slagroom heb ik stijf geklopt en vervolgens met de gesmolten chocolade gemengd. Tot de taart gereed was de chocolade slagroom in de koelkast gezet.
Nadat de taart afgekoeld was de taart in de lengte doorgesneden en de chocolade room ertussen gesmeerd.

Nu de les afwachten om te kijken of ze ook goed smaken :)

Edit: Nou er werd zeker van genoten:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten