zondag 21 augustus 2011

Uitje: Brussel en Dream4Kids

Via de info mail van Dutch Robot Games was er een vraag gekomen van dream4kids of we konden helpen met het verwezenlijken van een droom. Het ging om een jongen met een oudere en een jongere zus uit een gezin wat een zware tijd heeft gehad en de stichting wou de kinderen een onvergetelijk weekend geven.
De jongen hield van dingen slopen en opbouwen en van RC-wagens. Vandaar dat ze bij Robot Wars waren uitgekomen. Aangezien ik zelf nog geen werkplaats heb, hadden we afgelopen zaterdag afgesproken in Huize Chaos in Vilvoorde. Aangezien ik al redelijk vaak in (de buurt van) Brussel ben geweest, maar de stad zelf nog nooit gezien had, ben ik vrijdag al afgereisd en heb vrijdag middag-avond de stad bekeken. In een 2 uur duurende rondrit heb ik de belangrijkste punten van Brussel gezien en daarna heb ik nog op een paar markten rondgekeken


's avonds heb ik nog een rondje gewandeld op de Kermis van Brussel (ik had die in Eindhoven gemist omdat ik toen ziek was) en daarna lekker geslapen in een hotel.

De volgende dag naar Vilvoorde om daar een stel erg verlegen kinderen welkom te heten in Huize Chaos. We begonnen de middag met een half uurtje antweight workshop, wat toch elke keer weer een succes is. Daarna kreeg hij een RC-truck om te gaan 'pimpen' mbv oude spullen en apparaten en zijn zussen hebben zich bezig gehouden met polycarbonaat hangers en glitterlijm!
De RC-truck is in mijn ogen erg mooi geworden en na een kleine aanpassing reed hij ook nog perfect. Ik heb het idee dat ze alle 3 erg lol hadden en de organisatie was ook erg blij met hoe het gelopen was.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten